دریافت کد بورسی
شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال ذوب – 13 خرداد 1403

خرداد 13, 1403
علیرضا مبصر
7007
3 دقیقه
ذوب
ذوب

شرکت ذوب آهن ایران با نماد معاملاتی “ذوب” در بورس و اوراق بهادار تهران در تایم فریم هفتگی پس از رشدی که در سال 1401 تجربه کرده اوایل سال 1402 وارد یک اصلاح بلند مدتی شده که این اصلاح تا به الان به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد.

قیمت سهم ذوب با ثبت سقف قیمتی 110 تومان  در سال 1399 از ریزش شاخص کل در امان نبوده و با ریزش شارپی مواجه شده که در نهایت به کف قیمتی 16 تومان (نمودار عملکردی) رسیده که با رونق بازار سرمایه در سال 1401 ذوب نیز سهام داران خود را خشنود ساخت.
در انتهای سال 1402 قیمت ذوب در محدوده 33 تومان کف قیمتی را به ثبت رساند که جای مناسبی برای حمایت قیمت این سهم می باشد و در حال حاضر نیز در تایم فریم ماهانه به سمت این سطح در حال حرکت بوده که با رسیدن به آن احتمال افزایش تقاضا وجود دارد. در صورت شکست این سطح که بسیار قدرتمند است سطح بعدی که قطعا تقاضا در پی خواهد داشت؛ سطح 20 تومان است.

تحلیل تکنیکل ذوب

نماد ذوب در تایم فریم هقتگی با  سطح تقاضایی که بر روی قیمت 41 تومان ساخته است یکبار از آن سطح حمایت شده و تا حوالی 54 تومان رشد کرده و پس از ثبت سقف 54 تومان سقوط آزادی را تجربه کرده و در نهایت بدون ثبت کندل سبز در دو ماهه گذشته به سطح تقاضایی که پیشتر قیمت سهم را حمایت کرده بود رسیده است.

با توجه فعال شدن این سطح قیمتی در چند ماهه گذشته و حمایت قوی سهم احتماب میرود که در حال حاضر این منطقه تقاضا نتواند به خوبی عمل کند و احتمال تحمیل زیان به خریداران وجود دارد، ولی سطح حوالی 33 تومان در این تایم فریم و تایم فریم ماهانه نیز به ما این نوید را میدهد که احتمال شکل گیری تقاضا از این نقطه زیاد بوده و مناسب برای خریداران است.

با توجه قیمت سهم ذوب در چند ماه و چند هفته اخیر سطوح قدرتمندی را ساخته است که این نوید را به تحلیلگران میدهد احتمال برگشت سهم از یکی از سطوح حمایتی بسیار بالاست که این سطوح شامل قیمت های 41 تومان، 33 تومان و در نهایت 16 تومان بوده که قوی ترین حمایت ذکر شده است.

برای ورود به بازار های مالی علی الخصوص بازار های پر رسید همچون بورس علاوه بر بهره گیری از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال توصیه میشود با داشتن استراتژی مناسب و پربازده و همچنین استفاده از روش های مدیریت سرمایه که این امکان را به شما میدهد ریسک خود را کاهش داده و در عین حال بازدهی خود را حداکثر کنید.



دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *