دریافت کد بورسی
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳

حجت الله صیدی کیست؟

شهریور 20, 1403
متین خزایی
8005
5 دقیقه
حجت الله صیدی

حجت الله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران متولد سال 1346 در شهر زنجان میباشد، ایشان 57 سال سن دارد،  حجت الله صیدی پیش از این مدیر عامل بانک صادرات ایران بوده و تجربه ارزشمندی در زمینه اقتصاد و مدیریت مالی دارد.

به گزارش نبض بورس: در جلسه فوق العاده امروز شورای عالی بورس، «حجت الله صیدی» به اتفاق آرا و با تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و جایگزین «مجید عشقی» شد.

حجت الله صیدی دارای لیسانس، فوق لیسانس و دکترای حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی می باشد؛ همچنین نسبت به مدارک حرفه ای و تخصصی ایشان میتوان به مدرک (Business Accountant) و(CIMA) از انجمن حسابداران انگلیس اشاره نمود.

حجت الله صیدی به مدت 7 سال عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال بوده اند. در تکمیل این گزارش رساله دکترای  ایشان با موضوع ( ارائه مدلی برای گزارشگری مالی در بازار سرمایه اسلامی؛ نمونه موردی ایران) بوده است.

  1. مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران
  2. مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی
  3. قائم مقام مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر
  4. نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ایرانخودرو سازه
  5. سرپرست حسابرسی در موسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان

دکتر حجت الله صیدی درحالی رئیس سازمان بورس شدند که اهالی بازار سرمایه بخش عمده ای از سرمایه خود را بر اثر  تصمیمات غیر اصولی از دست داده اند. اهالی بازار سرمایه این انتظار را از رئیس محترم بازار سرمایه دارند که تصمیمات صحیح و کارآمد جایگزین تصمیمات غلط گذشته گردد و باعث بازگشت رونق به بازار سرمایه شود.

یکی از علل اصلی نارضایتی اهالی بازار سرمایه تصمیمات به اصطلاح یک شبه یا غیر اصولی میباشد که باعث ایجاد هیجانات در سمت فروشندگان و خریداران در بازار سهام می شود. بنابراین افزایش کیفیت افشای اطلاعات برای اهالی بازار سرمایه بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

خروج پول سنگین توسط اشخاص حقیقی و حقوقی باعث شده تا بازار سرمایه در این روز ها، حال خوبی نداشته باشد و فعالان بازار فعالیت خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند؛ با کاهش حجم سرمایه گذاری ها بنگاه های اقتصادی دچار ضرر های بسیار زیادی شده اند در حال حاضر که این مقاله نوشته میشود حاشیه سود بنگاه ها با افت بسیار شدیدی مواجه شده اند که اثر این کاهش حاشیه سودها تا مدت های بسیار زیادی پیدا  و اثرات جبران ناپذیری را بر اقتصاد کشور وارد می کند.

حاشیه سود
به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)

با این حال امید میرود که با روی کار آمدن رئیس جدید سازمان بورس اعتماد به بازار مجددا بازگردد و سرمایه گذاران سرمایه های خود را به بازار بازگردانند.

بیشتر بخوانید:

  1. تمامی شرکت‌ها پذیرفته شده در بورس‌ها از شمول قیمت‌گذاری خارج شوند.
  2. ‏دامنه‌ی نوسان و حجم مبنا در یک برنامه‌ی زمانی نهایتا ۲ ساله کاملا برچیده شود.
  3. ‏انحصار کارمزد‌ها از سازمان بورس گرفته شود و به سرویس‌دهنده‌ها برسد.
  4. ‏فضا برای ورود آی‌تی به این صنعت هموار شود. سال‌هاست کار جدی در این فضا نشده است.
  5. ‏کلاس‌های دارایی جدید به سرعت در بازار پذیرفته شوند.
  6. ‏برای کمک به استارتاپ‌های حوزه‌ی سرمایه‌گذاری مسئول مشخصی در سازمان تعریف شود.
  7. ‏اصلاحاتی همچون سرعت بخشی به انواع افزایش سرمایه‌ها، بسته نشدن نمادها، عدم دخالت در بازار توسط دولت، کمک به توسعه‌ی زیرساخت‌های فنی هسته‌ی معاملاتی و …
  8. ‏استفاده از نیروهای میانی و خوش‌فکر سازمان که در بسیار از موارد میتونند راه‌گشا باشند.
  9. ‏اصلاح فرآیند پذیرش شرکت‌ها در بورس و کوتاه کردن این مسیر
  10. ‏کاهش فشارهای نانوشته بر نهادهای مالی

حجت الله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران متولد سال 1346 در شهر زنجان می باشد، حجت الله صیدی پیش از این مدیر عامل بانک صادرات ایران بوده است و تجربه ارزشمندی در زمینه اقتصاد و مدیریت مالی دارد. باتوجه به حال ناخوش این روزهای بازار سرمایه امید میرود با تصمیمات درست و اصولی رئیس جدید سازمان بورس باعث بازگشت رونق به بازار سرمایه و بازگشت مجدد سرمایه های فراری گردد و تولید کنندگان از حصار قیمت گذاری دستوری و مسائل اینچنین خارج شوند.



دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *