دریافت کد بورسی
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳

بهترین صندوق درآمد ثابت در ایران

تیر 27, 1403
متین خزایی
5002
4 دقیقه
صندوق درآمد ثابت

صندوق درآمد ثابت (Fixed income) یکی از آشنا ترین نوع صندوق های سرمایه گذاری در بین صندوق های سرمایه گذاری میباشد که به عنوان یکی از پارکینگ های سرمایه در بین سرمایه گذاران از آن یاد می شود، چرا که بهترین صندوق های درآمد ثابت عمده دارایی های خودرا در سپرده های بانکی و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری کرده و باتوجه به ریسک پایینی که دارند به صاحبان سهام آن یا بهتر است بگوییم به دارندگان آن صندوق یک سود با درآمد ثابت تعلق می گیرد. در ادامه مقاله به بهترین صندوق های درآمد ثابت میپردازیم.

صندوق سرمایه گذاری یکی از روش های سرمایه گذاری غیر مستقیم وآسان می باشد که سرمایه گذاران بدون داشتن هرگونه دانش و تخصصی میتوانند در آن سرمایه گذاری کنند. صندوق  درآمد ثابت یکی از رایج ترین صندوق های سرمایه گذاری میباشد که مستقیما سرمایه گذاران و معامله گران بازار سرمایه با آن در ارتباط هستند.

صندوق درآمد ثابت (Fixed income) یکی از صندوق های سرمایه گذاری میباشد که عمده دارایی خود را در سپرده های بانکی و اوراق با درآمد ثابت پارک میکند و جزء کم ریسکترین ها شناخته میشود. بهترین صندوق های سرمایه گذاری آن دسته از صندوق هایی هستند که بازارگردان های آنها بدون ایجاد حباب در صندوق ها با تناسب به رشد درآمد صندوق نسبت به افزایش قیمت صندوق اقدام میکنند. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت مناسب افرادی می باشد که قصد دارند برای یک مدت معین در بازار سهام فعالیت نکنند و منتظر یک فرصت خوب برای ورود هستند.

انواع صندوق درآمد ثابت را عمدتا میتوانیم به دو دسته قابل معامله و صدور/ ابطالی تقسیم کنیم و برای خرید آنها از راه های خود اقدام کنیم:

  1. قابل معامله: دسته اول مربوط به صندوق های قابل معامله میباشد که کافیست با دریافت کد بورسی و ثبت نام در یک کارگزاری بورس نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

2. صدور / ابطالی: برای اقدام به خرید صندوق های قابل معامله با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی آن صندوق نسبت به خرید یا فروش آن صندوق اقدام لازم صورت میگیرد.

هر صندوق سرمایه گذاری باتوجه به کلاس دارایی که دارد دسخوش یکسری مزایا و معایب میباشد که در ادامه قصد داریم به مزایا و معایب صندوق های درآمد ثابت بپردازیم:

مزایا صندوق درآمد ثابت:

  1. ریسک پایین سرمایه گذاری
  2. نسبت به نوسانات بازار واکنشی نشان نمیدهد
  3. نقد شوندگی بالا
  4. بازدهی مرکب
  5. معافیت مالیاتی
  6. سوددهی پایدار

معایب صندوق درآمد ثابت:

  1. در شرایط مثبت از دیگر دارایی ها جامانده و رشد کمتری نسبت به دیگر دارایی ها دارد
  2. ریسک نکول اوراق با درآمد ثابت را دارند
صندوق درآمد ثابت

بهترین صندوق های با درآمد ثابت صندوق هایی میباشد که از بازارگردان خوبی برخوردار بوده و در هر شرایطی بتوانند حباب صندوق هارا کنترل کرده و افق بلند مدت صندوق سرمایه گذاری را حفظ کند و بتوانند از ریسک های احتمالی صندوق هارا در امان بگذارند

در حال حاضر صندوق با درآمد ثابت افق رابین با سود موثر سالیانه 32% یکی از بهترین صندوق های بادرآمد ثابت با بازارگردانی رابین سهم در بازار سرمایه میباشد؛ صندوق افق رابین با نماد (رابین) با اتصال به طرح رویش و کارگزاری هوشمند رابین این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم نموده تا در هر شرایطی از امکانات ویژه طرح رویش بهره مند شوند.

در مقاله بهترین صندوق درآمد ثابت سعی بر این داشتیم تا با معرفی صندوق های درآمد ثابت و انواع صندوق ها و با در نظر گرفتن مزایا و معایب آنها افرادی که قصد سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت را دارند را آگاه نموده و درباره ریسک و فرصت های این ابزار مالی بیشتر صحبت کنیم.



دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *